Jste domácnost, firma, úřad, škola… chystáte se poptat firmu, která pro vás zajistí nějaké služby. Protože se zabýváme stěhováním, zůstaneme i v tomto článku v našem oboru. Dříve, než se pustíte do kontaktování těchto firem si pečlivě promyslete, co jsou vaše priority, které rozhodnou o vítězi.
Samozřejmě, že třeba u státních institucí jsou pravidla daná výběrovým řízením a jeho podmínkami, ale v ostatních případech máte toto „výběrko“ plně ve své režii, a tak byste měli mít jasno, co by měla stěhovací firma splňovat, aby získala vaši zakázku. Nebudeme zde dávat výčet bodů, dle kterých byste se měli rozhodovat, to je na každém z vás, ale zmíníme jednu věc, kterou je cena zakázky.
Zde totiž často dochází k tomu, že si zdánlivě vyberete firmu, která nabízí nejlevnější služby, ale závěrem zjistíte, že se cena navýšila natolik, že se pro vás stal výběr této konkrétní stěhovací firmy značně nevýhodný v porovnání s nabídkou, kterou jste měli předtím od jiných firem. Určitě neplatí to, že nejlevnější firma je nejlepší, ale zároveň ani to, že nejdražší firma nabízí nejkvalitnější služby. Právě proto je třeba mít více kritérií, dle kterých budete vybírat a cena by neměla být na první místě.
Zjistěte si více informací, jaký je stěhovací tým, vybavení firmy, reference, zkušenosti reálných firem a domácností, poptejte se ve svém okolí… Při prvním kontaktu pečlivě poslouchejte, jak probíhá komunikace, jestli je na profesionální úrovni, tedy že zástupci firmy vědí o svém řemesle maximum, nebo se jedná o jednotlivce, který z důvodu, že vlastní velké auto, zkusil štěstí stěhováka…
Člověk se v životě nejednou spálí a neexistuje pravidlo, kterým když se budete držet, že se vám to nestane, ale je možné takové situace minimalizovat tím, že si vše dopředu pečlivě připravíte a ujasníte si, co by měl vítěz vaší stěhovací zakázky splňovat a lišit se tak od jiné konkurence v oboru.